Inbrott

Känner mig lite nere och ledsen just nu. Men det finns inget att göra åt det och idioterna kommer ju inte direkt att sluta med deras idiotiska hyss. Poliserna säger att det händer sådant hela tiden i Brottby och endå verkar dom inte göra något åt saken. Sätt upp övervakningskameror på parkeringarna och omklädningsrummen eller ha polisbevakning där på kvällarna eftersom det är där alla gangsters hänger. Gör vad som helst för så här kan det ju inte fortsätta...

När vi kom ut från träningen i Brottby möts vi av en dyster syn. Pasagerarrutan där fram är helt inslagen. Glas ligger överallt, och allt i handsfacket var utdraget i en enda röra. Skulle det hända min bil skulle jag storbölat men Thomas var lika lugn som vanligt. När vi tog bort de mesta av det splittrade glaset satt vi oss i bilen. Då kommer Thomas på att dom snott GPS:en. Suck.... Vilka idioter det finns men blir bara så less. Förra året var det några som kom in och rotade i vårt omklädningsrum då vi hade träning. Mattes nycklar till bilen, matildas telefon och någons vantar blev då stulet. Tänk att nån tar ens bilnycklar och åker iväg. Vad ska man göra då? Som tur var hittade vi nycklarna utanför längs husväggen. Antingen hade tjuvarna tappat dom eller bara dumpat dom.

Thomas ringde i alla fall och polisanmälde och allt lär gå på försäkringen, det är det enda lyckliga slut med denna tragiska händelse.

Kom nu i efterhand på att då jag skulle gå på toa på träningen var det någon som stog och räck i dörrhandtaget utifrån. Jag gick dit och skulle öppna men det var en kille som stod där och bara kollade på mig när jag kom. Blev rädd och sprang tillbaka in i hallen utan att öppnat dörren. Kanske ville han göra inbrott? Det var ingen som vi kände igen, och ingen som hörde till laget. Hade aldrig sett människan förr. Detta skedde i början av träningen. Med tanke på att det fortfarande var lite snö kvar i bilen när vi kom dit gissade Thomas på att det var runt 20.00 som inbrottet hade skett. Alltså lite tidigare än mitt toalettbesök. Vem vet kanske var det han?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0