EVERY DAY IS A HAPPY DAY

Idah hade jag den värsta morgonen man kan tänka sig! Allt började med att jag gick ut från Nilas 08:05 fär att åka till skolan. Så klart hade det vart kallt på natten och jag fick inte upp bildörren (visserligen har det hänt förr). Till slut fick jag upp bilen och gjorde precis som vanligt. La ur växeln, vred på full värme så isen skulle lossna snabbare och därefter fick bilen stå och värma upp sig medans jag stängde dörren och började skrapa. Det stora problemet var bara att då jag skulle öppna bildörren igen hade den gått i baklås!!! Alla därrar var låsta och det gick inte att ta sig in i bilen! Jag fick förstårs panik eftersom där stog bilen och brummade och jag kunde inte komma in i den. Hade även ställt mig bakom Niclas mammas bil så hon kunde inte komma ut ur garaget, vilket gjorde mig ännu mer stressad. Jag ringde mamma som kom och hämtade mig från jobbet och racade hem till pappa. Men när vi kommer hem till pappa hittar vi inte nykeln plus att han inte svara i sin mobil. Efter en stund av letande var det meningslöst och vi tog bara några nycklar vi trodde kunde passa. Men då när vi kommer till min bil igen så funkar förstås ingen nykel. Vilket gör att man få ännu mer panik. Men mamma skjutsar mig till skolan i alla fall efter att jag hade missat en lektion. Hon tar med sin jobbarkompis till min bil för att försöka ta sig in i den. Då ringer pappa och berättar vart extranykeln ligger.. Så mamma och jobbarkompisen fick då åka hem till pappa igen och hämta nycklarna. Efter det kom mamma med bilen till skolan och allt var löst.

Värsta morgonen ever för mig! Bilen som hade stått och gått i två timmar med full värme på mådde ju rätt bra. Hade även surplat i sig en femtedel av tanken... Men mamma var snäll och tankade upp bilen åt mig igen.

Från och med nu ska jag inte stänga dörren igen efter att ha satt på den och gått därifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0