Brottby = gangsterhålan där all blir snott!

Idag hade vi träning i Brottby. Det gick väl si så där, va jävligt irriterad. De va fan nära att jag höll på att slå ner min syrra utan att jag ens tänkte på det ^^. När vi hade tränat klart gick vi ut i omklädningsrummet då hör man att Matilda inte kan hitta sin mobil. Så Elin ringde till den för att höra om hon hade tappat den i omklädningsrummet, men inga singnaler går fram, AVSTÄNGD! WTF, så sa Matilda att de va full laddning när hon hade lämnat mobilen. Vi letade men hittade den inte. Därefter hör man att Helena säger: mina vantar e borta. Asså nej nej nej. Då fattade man ju att nån hade vart i vårat omklädningsrum samtidigt då vi tränade och rotat igenom våra grejer. Efter att vi hade gett upp hoppet om att hitta mobilen och vantarna skulle vi åka hem men utanför dörren säger Matte: jag hittar inte mina bilnycklar! Så då började det om. Han hade glömt att ta med nycklarna in i hallen så dom hade hängt i jackan medans vi tränade. Så det blev snabbt att de fick kolla om bilen stod kvar på parkeringen eller inte. Som tur var stod den kvar! Så såg vi att ett gäng FJORTISAR! sitter i ett omklädningsrum så vi gick in där och Elin började snacka med dom om att om dom va skyldiga till att ha tagit några av våra grejer kunde dom säga det för det va inte kul och de va liksom en bil vi snackade om! Men dom va helt "oskyldiga" (ja men vet ju inte om de talar sannning eller inte men de va de ända som var där, så inte så konstigt att de var de misstänkta). När vi hade gått från dem sa Leffe att han skulle snacka me dom och då såg han nyckeln ligga vid en ytterdörr... Kändes ju som någon hade slängt ut den där för de skämdes. Rätt åt dem. Så då va bilstölden avklarad och alla kunde åka hem. Men mobilen och vantarna va fortfarande borta :(

Glöm inte att ta med alla grejer in i hallen till nästa gång nu tjejer och killar då ni vet vad konsekvenserna kan bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0